Medical taping - Sinds 1990 zorg voor uw bewegen

Medical taping

Medical taping is een vorm van tapen die toegepast kan worden bij blessures van spieren of gewrichten, maar ook gebruikt kan worden om genezingsprocessen te beïnvloeden zonder dat de bewegingsvrijheid beperkt wordt.

Er wordt gebruik gemaakt van  een rekbare tape die ‘anti-allergisch’ is en die qua elasticiteit overeenkomt met de menselijke huid. Door gebruik te maken van verschillende tape technieken, kunnen verschillende effecten bereikt worden.

De tape is waterproof( douchen en zwemmen is dus geen probleem), huidvriendelijk en kan ongeveer 4 tot 6 dagen blijven zitten.

De behandelmethode is uiterst effectief, pijnvrij en veilig. In de praktijk wordt de tape als onderdeel van een reguliere behandeling toegepast om sneller tot een resultaat te komen. De cliënt geneest niet sneller, maar het weefsel kan beter regenereren doordat bepaalde processen in het lichaam ondersteund of geactiveerd worden.

Effecten Medical Tape

• Vermindering pijnklachten
  • Vermindering spierspanning en stijfheid
  • Verbetering van stabiliteit en (gevoel) van zekerheid
  • Vermindering van vochtophopingen en ontstekingen
  • Betere lichaamshouding
  • Herstelde bloedcirculatie en lymfafvoer

Wanneer Medical Taping?

• Weefseltrauma
  • Verstuikingen
  • Beperken van bewegingsmogelijkheden in alle gewrichten
  • Menstruatieklachten
  • Ondersteuning van de behandeling van lymfoedeem
  • Nabehandeling van blessures
  • Reduceren van ontstekingen of vochtophopingen
  • Houdingscorrectie
  • Behandeling van klachten door overbelasting

Vergoeding en verzekering:

Medical taping is onderdeel van een reguliere behandeling, die wordt vergoed vanuit uw aanvullende verzekering, echter de benodigde tape wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar.

In eerste instantie wordt een tape aangelegd om te kijken of dit effect heeft . Deze tape hoeft u niet te betalen. Mocht de tape herhaaldelijk aangelegd moeten worden , dan wordt u verzocht om 1 rol tape aan te schaffen.

Medical tape is bij ons verkrijgbaar en kost € 12,50 per rol