Virtual Reality bij chronische pijnklachten - Sinds 1990 zorg voor uw bewegen

Virtual Reality bij chronische pijnklachten

Virtual Reality training, een nieuwe behandelmethode

Sinds enige tijd biedt Fysiotherapie Negentig, een nieuwe behandelmethode aan, de Reducept methode.

Reducept is een Virtual Reality training die zich richt op het beïnvloeden van chronische pijnklachten.

De training is een vorm van pijneducatie en kan ingezet worden als aanvulling op een behandeling van chronische pijnklachten, d.w.z. pijnklachten die langer dan 3 maanden aanwezig zijn, en waarvoor geen duidelijke lichamelijke oorzaak gevonden kan worden.

Bij deze onverklaarbare klachten wordt de oorzaak vaak gezocht in het emotionele brein (denken, voelen, gedrag en aandacht).

Door het gebruik van Reducept krijgt u inzicht in de werking van het zenuwstelsel en leert u hoe pijnprocessen werken.

Door een virtuele reis door uw lichaam te maken leert u hoe u uw denkpatronen, gevoelens en gedrag kunt beïnvloeden, waardoor u meer controle krijgt over uw pijn en daarmee die pijn kunt verminderen.

U traint als het ware uw brein om anders om te gaan met pijn.

Bij Fysiotherapie Negentig kunnen we Reducept toepassen als onderdeel van een behandeling.

Het wordt daardoor vergoed onder dezelfde voorwaarden als reguliere fysiotherapie.

Reducept is geschikt voor alle volwassenen bij wie sprake is van chronische pijnklachten.

Tijdens een intake zal de fysiotherapeut samen met u bekijken of Reducept voor u een geschikte behandelmethode is.

Wanneer dit het geval is wordt u door uw fysiotherapeut uitgebreid geïnformeerd over de werkwijze.

*Naast de behandelingen op de praktijk is het mogelijk om Reducept verder thuis op de mobiele telefoon te spelen.

Reducept is in 2017 ontwikkeld door psycholoog L. Zantema en innovatiedeskundige M. Fennema in het Medisch Centrum Leeuwarden. Het is gebaseerd op diverse wetenschappelijke inzichten over digitale behandeling, pijneducatie en psychologie.
Het product heeft inmiddels meerdere prijzen gewonnen.

Voor meer info kunt u op de site van Reducept

Heeft u chronische pijnklachten? of wilt u weten of dit geschikt is voor u?

Neem vrijblijvend contact op met onze praktijk.

*’Virtual Reality bij chronische pijnklachten’. word verzorgt door Fysiotherapeut Stieneke van der Duin